Geur van de toekomst

Wat de toekomst voor ons in petto heeft laat zich raden. In sombere tijden ben je vaak geneigd je te verliezen in de donkere kant; je anticipeert op het slechtste en zet je schrap voor narigheid. Resultaat: iedereen steekt elkaar aan met deze somberheid en chagrijn, de lontjes worden steeds korter en het leven wordt eigenlijk steeds minder leuk.

Wat zou er gebeuren als je precies het tegenovergestelde doet? 
Iets maken, iets creëren, iets neerzetten in de wereld; passie is een enorme bron van energie waaraan je je kunt laven.



Je focussen op de lichte kant van het leven en je overgeven aan alles wat positief is. En dat hoeft niet groots en meeslepend te zijn. Juist kleine dingen kunnen ervoor zorgen dat je je blij en geliefd voelt. Die kleine dingen kun je vinden je in je 'oorsprong': het is het ontdekken van je eigen passie, dat waar jij blij van wordt. En passie hangt vaak samen met creativiteit. 

Ik heb het geluk mijn passie redelijk eenvoudig op te kunnen roepen. Het is geweldig om volledig in het creëren op te gaan. En, als ik mij moe voel, is het daarnaast de natuur die steeds mijn batterij oplaadt. Doordat ik me bewust ben van de kracht van de natuur - en dat wij daar deel van uitmaken - kan ik mij steeds opnieuw voeden met deze energie.

In de afgelopen periode heb ik mij hierin mogen verdiepen door middel van een serie trainingen van Mirjam den Boer waarbij dit thema centraal staat: het (her)ontdekken van je bronkracht. Vaak heb je een dergelijke kracht al eens ervaren, maar ben je dat weer vergeten. Vooral het opnieuw herinneren hiervan was voor mij een feest van herkenning. Mirjam geeft diverse cursussen en trainingen, op haar website lees je er meer over.

Bij herinneren komen we, zoals altijd, uit bij geur. Want zo gezegd, we weten het soms al, alleen we vergeten zo snel. Het toepassen van geur op het juiste moment, draagt eraan bij dat ik mij blijf herinneren. En dat doe je door middel van conditioneren en te kiezen voor een natuurlijke geur (essentiële olie) die dit gevoel kan versterken. Zo kies je de geur voor de toekomst waarin je het beste van jezelf naar boven kunt halen.
In mijn boek "Geurpsychologie voor iedereen" kun je precies de juiste geur vinden die bij jouw stemming, wens en vraag past. En ook tof: heb je gelijk iets om op je feest- dagen-verlanglijstje te zetten. :) 


Geurpsychologie voor iedereen. Een aromatisch kompas in de wereld van essentiële oliën | Claudia de Vos | Paperback | Geïllustreerd | € 24,50 | 344 blz. | ISBN 9789460151989  | uitgeverij Akasha

Liever samen doen?  In de masterclasses die ik over dit onderwerp geef, ontdek je de mogelijkheden van het werken met geur in jouw werkveld.  

Ik wens iedereen voor de komende tijd een frisse neus, een goede gezondheid en vertrouwen in de toekomst toe.


Warme groet,

Claudia de Vos
Geurambassadeur


Je blijft dan op de hoogte van alle neusnieuwtjes en geuractiviteiten






Populaire posts