RAW MATERIALS: tentoonstelling met geur kunst






RAW MATERIALS... dat klinkt als een soort rauwkost of misschien juist wel voer voor wolven. Maar wat is het eigenlijk?

Raw materials zijn grondstoffen, onbewerkte aromatische geurstoffen ofwel etherische olie. Of essentiële olie. Of aromatische olie. Allemaal hetzelfde: het zijn natuurlijke geurstoffen, van planten (bloemen of bomen). En die raw materials zijn de basis voor onder ander onze parfums. Je zou je dus kunnen voorstellen dit artikel misschien daarover gaat. Maar dat bedoel ik nu* niet. 

RAW MATERIALS is de naam van de tentoonstelling die ik momenteel aan het voorbereiden ben. Het is de eerste grote overzichtstentoonstelling van mijn geurkunst (installaties en kunstobjecten waaraan je kunt ruiken) die straks te zien en te ruiken zal zijn in Kasteel Groeneveld in Baarn. In dit blog wil ik jullie af en toe meenemen in het proces van 'the making of' van deze tentoonstelling. 

Slijmonderzoekje "Gesundheit!':
 voor de juiste substantie
Gesundheit! 
Op het affiche dat je hierboven ziet, zie je een detail uit mijn nieuwste installatie 'Gesundheit!'. Niezen, snuffen en snuiten in vierentachtig talen. Een installatie die al een tijdje op mijn gedachtenplank lag te broeden en nu eindelijk het licht heeft gezien. In het licht kijken help trouwens ook tegen niezen. Zegt men. Deelnemers van de aankomende HOVO-cursus op 22 november hebben overigens de première van deze installatie. Tijdens deze cursus met een tentoonstelling van mijn werk, is de installatie te zien.

Neusgierig? Hou dit blog in de gaten voor alle updates (of abonneer je op dit blog)

Op de speciale webpagina "RAW materials" vindt je alle praktische informatie over de  tentoonstelling.

 * Dat is destilleren en dat kun je leren. Bijvoorbeeld bij mij. Toevallig is er vanavond een klasje; we gaan munt en lavendel destilleren met een hydro-destillatie én een waterdampdestillatie. 
Destilleren kun je leren Geurambassadeur (Connecting Scents)

‘De kunst van het mogelijke’: i.s.m. professor Hans Alma, oefeningen in aandacht en verbeeldingskracht. De HOVO-cursusdag van 22 november is vol, maar op 28 maart staat er weer een editie gepland waarvoor je via de HOVO site kan inschrijven

Populaire posts